Cartó Moneda d'os provisionas.

El Govern Republicà autoritzà l’emissió de monedes de cartró provisional durant la Guerra Civil. L’escasseig durant la guerra era evident i no sols de matèria prima, sinó també de diners i els materials per encunyar-los com el coure i el llautó. L’Ajuntament de Tortosa va emetre bitllets, segells i monedes com aquesta que tenia el valor del segell que porta a la part posterior.


Enviada per Joan Ramírez.
La peculiaritat d’aquesta moneda està al seu format: quadrat. La majoria són monedes redones emulant les de metall, el cartró era fabricat a Asp, Alacant.


Moneda extreta de Billetes Municipales

Altres segells monedes de les Terres de l’Ebre:

Ametlla de Mar.
Amposta.
Gandesa.
Perelló.
Sant Carles de la Ràpita.

2 comentaris:

  1. Aquest segell-cartó és fals. El segell-moneda es va utilitzar durant la Guerra Civil, i tant, però aquest clamorós error ortogràfic "os provisionas" que voldria ser "ús provisinal" demostra que és una falsificació d'algú no catalanoparlant.
    El paper moneda a casa nostra va ser molt més important, jo en parlava al meu bloc. I Tortosa té un paper moneda ampli i comú.

    ResponElimina
  2. Jo en vaig comprar algun exemplar de Gandesa amb la mateixa falta d'ortografia i ja em va fer pensar que era fals, també pel seu baix preu.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...