És una estació ferroviària especial per l’ordre
dels trens de mercaderies, que estan composats per vagons aïllats. Aquestes estacions estan formades per feixos
de vies per ser transitades pels vagons i així poder maniobrar-los en successió
per a l’explotació.
Al cas de Tortosa hi trobem un total de deu vies
o feixos que surten d’una única via, és a dir, amb un feix d’entrada i altre de
sortida, via general. Aquest desdoblament i desviacions permetran distribuir
els combois cap a la zona de mercaderies, la de passatgers, manteniment,
dipòsit de locomotores, grua... Actualment encara hi son visibles tres andanes,
comunicades per passos a nivells i un d’inferior que recentment ha estat
clausurat.
Com la gran majoria de les estacions de
mercaderies la de Tortosa és una estació de trànsit, tot i que durant un temps
va albergar la terminal de la línia de la Vall de Zafan. Al llarg del temps
aquestes vies amb els seus desviaments han anat variant per adaptar-se als canvis i usos dels trens i mercaderies.
Fins que
va quedar en desús quedant com una estació terminal o cul-de-sac a l’any 1996,
on sols arriben trens de mitjana distància de la línia R16.
Fotografia de l'estat actual de la platja ferroviària de l'estació de Tortosa. Vista de la part nord, direcció a València.
Fotografia antiga editada per Àngel Toldrà i Viazo. Principis del SXX. Vista de la part sud, direcció a Barcelona, actualment encara en ús.
Font del mapa Cartoteca Digital.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada