Vapor Ciudad de Tortosa


Vapor Ciudad de Tortosa, entront de la reclosa d'entrada al Canal Marítim a Amposta.
Cap 1905. L.Barceló. Arxiu Museu del Montsià.
Fotografia enviada per Joan Ramírez.

La companyia Crédito Marítimo (societat anònima fundada a Barcelona, l’any 1881) va adquirir, a principis dels anys 80, els vapors Villa de Amposta i Ciudad de Tortosa. La societat volia encarregar-ne la construcció als tallers de Toló (França), però pensem que, finalment van poder ser construïts a Londres, ciutat on sabem que es va fer la prova d’aquests dos vaixells, navegant pel riu Tàmesi.
El Ciudad de Tortosa va iniciar el servei el 1883. Feia el mateix itinerari que l’anterior vapor (el Villa de Amposta), encara que realitzava, a més a més, nombrosos serveis extraordinaris entre els quals excursions dominicals al far de Buda, a la desembocadura de l’Ebre. Tenia Buc de ferro, dos timons, un a proa i un a popa; tenia 25’50 metres d’eslora, 4’14 de mànega i 1’65 de puntal, i pesava 52 tones; amb un metre de calat, podia arribar a una velocitat de 9 a 10 nusos i podia transportat fins 200 passatgers. Sabem també que, entre els anys 1900 i1915, va ser propietat de Luís G. Pons i Enrich, qui anys després també seria propietari del vapor Anita.
El Villa de Amposta i el Ciudad de Tortosa van realitzar servei regular dins als primers anys del segle XX, encara que el Ciudad de Tortosa va funcionar més sovint i durant més temps, aproximadament fins la primeria de la segona dècada.


Text extret de LA NAVEGACIÓ PER L’EBRE. ELS VAIXELLS DE VAPOR (1856-1929)
M. Carme Queralt Tomas
Maite Subirats Argento
Museu del Montsià

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...