El pont de l’Estat als seus inicis va ser un pont
conflictiu: per la seva construcció, per la situació, per la seva utilitat,
intrigues locals, nacionals, religioses...
Al remat va ser dinamitat com tots els altres ponts de l'Ebre català a l’abril
del 1938. No farem més llarga aquesta entrada ja que podeu resseguir l’etiqueta Pont de l’Estat on trobareu més informació sobre aquest pont bastit per la
Maquinista Terrestre i Marítima de Barcelona l’any 1899 tot i que no va ser
inaugurat fins al 1911, es va fer i no tenia accessos! Si ens permeteu la comparació:
és com l’actual Aeroport de Castelló, fet i sense activitat, per conflictes polítics
que van més enllà de la mateixa infraestructura.
A la imatge hi podeu vore l'estat del pont de l'Estat al final de la Guerra Civil i de la façana fluvial a l'altura de l'actual plaça del Paiolet, després dels intensos bombardejos de l'aviació feixista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada